Event marketing as a marketing communication tool and its use in B2B practice

Thesis title: Event marketing jako nástroj marketingové komunikace a jeho využití v B2B praxi
Author: Bártová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá jedním z nových nástrojů marketingové komunikace -- event marketingem, jehož význam v současné době nejen v zahraničí, ale i v České republice poměrně prudce narůstá. Cílem této práce je analyzovat problémy spojené se zapojením event marketingu do komunikačního mixu firmy pohybující se v podnikovém sektoru. V první části práce se věnuji teoretickému úvodu do problematiky event marketingu. Její hlavní náplň však tvoří pohled na situaci v konkrétní společnosti -- MECAS ESI s.r.o. V této části se především zaměřuji na tři typy eventů, u nichž provádím hlubší analýzu s cílem odhalit jejich zásadní problémy a navrhnout určitá opatření do budoucna. Metodicky vycházím především ze strukturovaných rozhovorů s jednotlivými zástupci společnosti, dále informace čerpám z dotazníkového šetření provedeného mezi účastníky eventů a nakonec tyto výsledky doplňuji vlastními znalostmi a zkušenostmi z prostředí firmy. V závěru práce konstatuji, že většina problémů je zapříčiněna nedostatečnou úrovní spolupráce mezi obchodním a marketingovým úsekem.
Keywords: event marketing; event; doporučení; problém; účastník; zpětná vazba; B2B; osobní vztah; komunikace; event marketingový proces
Thesis title: Event marketing as a marketing communication tool and its use in B2B practice
Author: Bártová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis addresses one of the modern marketing communication tools -- event marketing whose importance is steeply growing in these days not only abroad but also in the Czech Republic. The objective of this work is to analyze certain problems associated with event marketing involvement in the marketing communication mix of a company occurring in the business-to-business sector. The first part of the work is devoted to the theoretical introduction to different issues around event marketing. However, its main content is created by a view of the situation of the particular company -- MECAS ESI s.r.o. In this part I put emphasis on three event types, using them to carry out a deeper analysis with the aim to reveal their essential problems and to propose certain recommendations to the future. Regarding the applied methods, I use especially structured interviews with particular members of the company, further I gain some information also from a questionnaire survey carried out among event attendees and finally I complete these results with my own knowledge and experience from the company's environment. In the end I come to the conclusion that most of the problems are caused by the insufficient level of cooperation between the sales and marketing department.
Keywords: recommendation; attendee; personal relationship; event marketing process; event; problem; feedback; B2B; communication; event marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 3. 2011
Date of submission: 15. 12. 2011
Date of defense: 10. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31388/podrobnosti

Files for download

    Last update: