Strategic Position of a Brand and its Definition in the Competitive Environment

Thesis title: Strategická pozice značky a její definování v konkurenčním prostředí
Author: Malečková, Marie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Kozlová, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
Pro svoji diplomovou práci na téma Strategická pozice značky a její postavení v konkurenčním prostředí, jsem si vybrala značku APOGEO, která působí na trhu poradenských služeb, a která sdružuje hned několik společností. Cílem mé práce je zhodnotit vliv komunikace na budování její strategické pozice na trhu a možnosti její definice a měření. Pokusit se navrhnout kroky, jak zlepšit její postavení na trhu.
Keywords: strategie; pozice; hodnota; značka
Thesis title: Strategic Position of a Brand and its Definition in the Competitive Environment
Author: Malečková, Marie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Kozlová, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
A study on the strategic position of a brand and it's position in a competitive environment was carried out based on Apogeo an advisory group and valuation institute. The target of my work was to evaluate the impact of communication in building APOGEO's strategic position in the market place, in addition to outlining measurement techniques and the importance of brand definition.
Keywords: value; position; brand; strategic

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 12. 2008
Date of submission: 22. 4. 2011
Date of defense: 11. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17357/podrobnosti

Files for download

    Last update: