New trends in internet marketing

Thesis title: Trendy v internetovém marketingu
Author: Linc, Zdeněk
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Peterka, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem nových trendů v internetovém marketingu. V teoretické části pak popisuje současný vývoj internetového marketingu v oblastech, kterými je display reklama, kontextová reklama, SEO, sociální sítě, mobilní marketing, slevové portály, cenové srovnávače a popisuje jejich přínosy do celkové koncepce marketingu. V praktické části je pak dopodrobna rozebráno testování tělového mléka Garnier, které bylo uskutečněno pomocí internetu. V praktické části pak je po jednotlivých bodech využito poznatků z teoretické části o chování internetových uživatelů a zároveň je i na základě dosažených výsledků provedena analýza. Praktická část pak prokazuje výhody internetu pro testování produktů a naznačuje tak směr, kterým by se mohl marketing na internetu ubírat.
Keywords: trendy; formy internetového marketingu; testování produktů; Internetový marketing
Thesis title: New trends in internet marketing
Author: Linc, Zdeněk
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Peterka, František
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the topic of new trends in internet marketing. The theoretical part describes the current developments in the areas of Internet marketing display advertising, contextual advertising, SEO, social networks, mobile marketing, discount portals, price graders and describes their benefits to the overall concept of marketing. In the practical part is then discussed in detail testing of Garnier lotion, which was carried out via the Internet. In the practical part of it is used for various points of theoretical knowledge about the behavior of Internet users and is also based on the results analyzed. The practical part will demonstrate the benefits of the Internet for product testing and indicates the direction in which he could take on Internet Marketing.
Keywords: Internet marketing; products testing; trends; forms of internet marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 6. 2011
Date of submission: 15. 11. 2011
Date of defense: 16. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32406/podrobnosti

Files for download

    Last update: