Marketing strategy of ski school School 4 Fun

Thesis title: Marketingová strategie lyžařské školy School 4 fun
Author: Burešová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je vypracovat novou marketingovou strategii SCHOOL 4 FUN na rok 2011/2012 včetně návrhů a doporučení pro její zefektivnění. Navrhovaná marketingová strategie je řešením pro vhodné umístění omezených finančních prostředků k tomu, aby si firma udržela konkurenční výhodu, zvýšila prodeje a tím zároveň navýšila své příjmy. K dosažení stanovených cílů byla použita metoda konkurenční analýzy, marketingového mixu a SWOT analýzy. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů. V praktické části je aplikována teorie konkurenční analýzy, SWOT analýzy a analýzy marketingového mixu.
Keywords: lyžařská škola; marketing; SCHOOL 4 FUN; strategie
Thesis title: Marketing strategy of ski school School 4 Fun
Author: Burešová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of diploma thesis is to suggest new marketing strategy of ski and snowboard school SCHOOL 4 FUN for this year 2011/2012 including proposals and recommendation for its improvement. Suggested marketing strategy is the solution for suitable position of limited financial means for the company to maintain competitive advantage, increase its sale, thus increase its revenue at the same time. To achieve given aim, the technique of competitive analysis, marketing mix and SWOT analysis was used. Diploma thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part deals with the specification of basic terms. In the practical part the theory of competitive analysis, marketing mix and SWOT analysis is applied.
Keywords: ski school; SCHOOL 4 FUN; marketing; strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 4. 2011
Date of submission: 16. 12. 2011
Date of defense: 16. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31771/podrobnosti

Files for download

    Last update: