Creation of marketing strategy for electronic store Quercus

Thesis title: Tvorba marketingovej stratégie internetového obchodu Quercus
Author: Krahulcová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zameriava na návrh marketingovej stratégie internetového obchodu spoločnosti QUERCUS, s.r.o. Teoretická časť pojednáva o základných koncepciách marketingu, špecifikách marketingového mixu na internete, predstavuje základné aspekty obchodovania na internete a chovanie spotrebiteľa na internete. Praktická časť obsahuje predstavenie spoločnosti QUERCUS, SWOT analýzu internetového obchodu, stručnú charakteristiku súčasnej marketingovej stratégie a konečne návrh novej marketingovej stratégie.
Keywords: internetový marketing; marketingový mix; swot analýza; marketingový mix na internete; internetový obchod
Thesis title: Tvorba marketingovej stratégie internetového obchodu QUERCUS
Author: Krahulcová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na návrh marketingové strategie internetového obchodu společnosti QUERCUS, s.r.o. Teoretická část pojednává o základních koncepcích marketingu, specifikách marketingového mixu na internetu, představuje základní aspekty obchodování na internetu a chování spotřebitele na internetu. Praktická část obsahuje představení společnosti QUERCUS, SWOT analýzu internetového obchodu, stručnou charakteristiku současné marketingové strategie a konečně návrh nové marketingové strategie.
Keywords: marketingový mix; swot analýza; internetový marketing; marketingový mix na internete; internetový obchod
Thesis title: Creation of marketing strategy for electronic store Quercus
Author: Krahulcová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diploma thesis is focused on creation of new marketing strategy for company QUERCUS' electronic store. Theoretical part deals with basic concepts of marketing and strategic marketing planning. It further introduces marketing mix specifics on the internet, basic aspects of electronic commerce and consumer behavior on internet. Practical part includes introduction of company QUERCUS, e-shop SWOT analysis, brief characteristic of current marketing strategy and finally proposal of new marketing strategy.
Keywords: swot analysis; marketing mix on internet; marketing mix; internet marketing; e-shop

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 1. 2011
Date of submission: 30. 6. 2011
Date of defense: 16. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30054/podrobnosti

Files for download

    Last update: