Marketing in social tourism in Italy

Thesis title: Marketing sociálního cestovního ruchu v Itálii
Author: Aunická, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Indrová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Sociální cestovní ruch má za úkol umožnit cestování těm, kteří jsou z jakéhokoliv důvodu znevýhodněni. Jedná se především o mládež, seniory, rodiny s dětmi a osoby se zdravotním postižením. Diplomová práce "Marketing sociálního cestovního ruchu v Itálii" poskytuje základní přehled italských organizací a jejich produktů v uvedené oblasti. Práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou popsány základní principy sociálního cestovního ruchu. Druhá část obsahuje podrobnou analýzu situace na trhu sociálního cestovního ruchu v Itálii, včetně marketingového mixu a SWOT analýzy. Práce je zakončena hodnocením současné situace a návrhy doporučení, které by mohly umožnit větší uplatnění politiky sociálního cestovního ruchu v Itálii.
Keywords: Itálie; marketing; sociální cestovní ruch
Thesis title: Marketing in social tourism in Italy
Author: Aunická, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Indrová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Social tourism aims to allow traveling to those who are disabled or disadvantaged for any reason. That means especially the young people, seniors, families with children and persons with handicaps or disabilities. Diploma thesis "Social Marketing of tourism in Italy," provides an overview of Italian organizations and their products in mentioned area. Thesis is divided into the three parts. The first part describes basic principles of social tourism. The second part contains detailed analysis of the market situation of social tourism in Italy, including the marketing mix and SWOT analysis. The last part contains an assessment of current situation and proposal of recommendations that would enable wider application of the policy of social tourism in Italy.
Keywords: Italy; marketing; social tourism

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 3. 2010
Date of submission: 11. 6. 2011
Date of defense: 20. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25683/podrobnosti

Files for download

    Last update: