Analysis of the Marketing Mix of a Chosen Pharmacy

Thesis title: Analýza marketingového mixu lékárny
Author: Trnka, Štěpán
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Procházková, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
V této bakalářské práci zkoumám, jakým způsobem je možné aplikovat marketingový přístup v prostředí lékárny na malém až středně velkém městě. Teoretická část se zabývá marketingovými prvky, které jsou pro danou oblast relevantní, a doplňuje je o specifika oblasti zdravotnictví. Důraz je kladen na marketingový mix v tradičním pojetí a analýzu konkurence. Teoretická část obsahuje také specifika provozu lékárny. Praktická část se skládá z představení vybrané lékárny, její stručné historie. Následuje analýza marketingového mixu a konkurence. V závěru zhodnotím marketingový přístup lékárny a uvedu doporučení na jeho zlepšení.
Keywords: lékárna; maloobchod; marketingová komunikace; marketingový mix; Marketing
Thesis title: Analysis of the Marketing Mix of a Chosen Pharmacy
Author: Trnka, Štěpán
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Procházková, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor's Thesis studies application of marketing to a pharmacy in a small to medium sized town. The theoretical part addresses marketing elements that are relevant for this field of entrepreneurship. I also add the specifics of marketing in the field of medical care. The analysis deals mainly with marketing mix in a traditional sense and competiton in the area. The Theoretical part also includes specifics of operation of a pharmacy. The Practical part contains basic information about the pharmacy I chose and it's brief history. This is followed by analysis of a marketing mix and competition. In conclusion I rate the marketing approach of the pharmacy, make and sum up recommendations.
Keywords: Marketing; pharmacy; retail store; marketing communication; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2011
Date of submission: 31. 12. 2011
Date of defense: 18. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33508/podrobnosti

Files for download

    Last update: