Use marketing methods to hairdressing studio

Thesis title: Aplikace marketingu na kadeřnické studio
Author: Zyková, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Jenčová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá aplikací marketingu na kadeřnický salon, konkrétně na kadeřnické studio Black & White. Práce je rozdělena do dvou částí. První část popisuje teoretické pojmy jako jsou marketing, marketing služeb nebo marketingový mix služeb. Druhá, praktická část, se věnuje vzniku a současné činnosti studia Black & White. Obsahem druhé části jsou i strategické cíle zkoumaného podniku. Dále jsem na kadeřnické služby aplikovala jednotlivé nástroje marketingového mixu. Také jsem provedla rozbor konkurenčního prostředí. Na základě informací zjištěných z marketingového výzkumu, jsem navrhla vlastní koncepci dalšího vývoje.
Keywords: marketingový mix služeb; služby; analýza konkurence; Studio Black & White
Thesis title: Use marketing methods to hairdressing studio
Author: Zyková, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Jenčová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the marketing methods applied on hairdressing salon, specifically Black & White hairdressing studio. The work is divided into two parts. The first part describes the theoretical concepts such as marketing, marketing services or marketing mix of services. The second, practical part, deals with the origins and current activities of Black & White studio. In content of the second part are examined the strategic objectives of company. I applied on hairdressing services marketing mix tools. I also analyzed the competitive environment. Based on information collected from marketing research, I proposed the concept of further development of their own.
Keywords: Studio Black & White; marketing mix of services; services; competition analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 4. 2011
Date of submission: 31. 12. 2011
Date of defense: 18. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31614/podrobnosti

Files for download

    Last update: