Advertising regulation of sweets and fatty products

Thesis title: Regulace reklamy cukrovinek a mastných výrobků
Author: Vávrová, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o způsobech, kterými je v České republice reklama na cukrovinky a mastné výrobky regulována. Hlavní snahou je ale zaměření na problematiku reklamy cukrovinek a mastných výrobků jako na reklamu specifického druhu zboží, které u nás i ve světě vyvolává diskuze o dopadech na lidské zdraví. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je uvedena reklama jako součást marketingového mixu a cukrovinky a mastné výrobky jsou zařazeny do kategorie tzv. "nezdravých" potravin. Dále jsou zmíněny instituce, které mají vliv na regulaci reklamy potravin, také je zmapována situace regulace reklamy na tyto výrobky v zahraničí. Praktická část patří výsledkům dotazníkových šetření provedených u výrobců cukrovinek a mastných výrobků, primárně však u spotřebitelů.
Keywords: reklama; mastné výrobky; cukrovinky; regulace
Thesis title: Advertising regulation of sweets and fatty products
Author: Vávrová, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis discusses the ways in which advertising of sweets and fatty products is regulated in the Czech Republic. The main aim is to focus on the issue of advertising sweets and fatty products as advertising for a specific type of goods, which in our country and around the world raises discussion about the impact on human health. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part is advertising presented as a part of marketing mix and sweets and fatty products are included in the category of "unhealthy" foods. The following are mentioned institutions, which affect the regulation of food advertising; the situation is mapped to regulate advertising of these products abroad. The practical part includes the results of surveys practiced on sweets and fatty products manufacturers, but primarily on consumers.
Keywords: fatty products; regulation; sweets; advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 3. 2011
Date of submission: 30. 11. 2011
Date of defense: 18. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31566/podrobnosti

Files for download

    Last update: