The Commercial Use of Social Networks

Thesis title: Komerční využití sociálních sítí
Author: Veverka, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Žamberský, Martin
Opponents: Bruckner, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce ukazuje možnosti komerčního využití sociálních sítí. Nejprve autor krátce popisuje vybrané sociální sítě a na mapě světa ukazuje vývoj preferencí uživatelů v jednotlivých státech. Autor sociální sítě porovnává podle počtu registrovaných uživatelů, podle pozice serveru a denní unikátní návštěvnosti. Detailněji je pak popsána situace v České republice a sociální síť Facebook. V další kapitole se práce věnuje marketingu na sociálních sítích a novým možnostem zacílení reklamy. Popsány jsou možnosti prezentace a modely reklamy na sociální síti Facebook, který nám poslouží k názorné ukázce využití pro internetový obchod. Poslední část práce ukazuje praktický příklad využití pro internetový obchod Kartellshop.cz. Ukázány jsou možnosti prezentace, budování komunity, reklamní kampaň a propojení webových stránek se sociální sítí.
Keywords: Marketing; Facebook; Sociální sítě; Internetová reklama
Thesis title: The Commercial Use of Social Networks
Author: Veverka, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Žamberský, Martin
Opponents: Bruckner, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis demonstrates the possibility of commercialization of social networks. First, author briefly describes selected social networks and shows the development of users preferences, in each country, on the world map. Author compares social networks by the number of registered users, according to the position of server and daily unique turnout. Situation in Czech Republic and the social network Facebook are described more extensively. Next chapter is devoted to work of marketing used on social networks and new opportunities to target advertising. Described are the possibilities of presentation and advertising models on social network site Facebook, which we show to illustrate the using of the online store. The last part of the work shows us practical example of use of online store Kartellshop.cz, possibilities of presentations, community building, advertising campaign and web site links to social networks.
Keywords: Marketing; Social networks; Facebook; Internet advertising

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2011
Date of submission: 5. 12. 2011
Date of defense: 18. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33066/podrobnosti

Files for download

    Last update: