Building personal relations with customers of Finder Ltd

Thesis title: Budování osobních vztahů se zákazníky společnosti Finder s.r.o
Author: Bílková, Alžběta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Uličná, Štěpánka
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá problematikou budování vztahů se zákazníky společnosti Finder s.r.o., a to zejména vztahů osobních v rámci obchodního styku. Celá myšlenka je založena na Maslowově teorii potřeb. Základní myšlenkou tohoto systému je vytvoření pevného vztahu nejen na obchodní, ale především na přátelské osobní bázi. Cílem této práce je představit a stručně popsat teoretický základ, na kterém by pracovníci společnosti Finder s.r.o. měli budování osobních vztahů se zákazníky stavět a čerpat z něj a následně se zaměřit na konkrétní analýzu vztahů stávajících, na základě konzultací s obchodními manažery firmy Finder s.r.o. V závěru chci představit návrh na zefektivnění budování těchto vztahů v návaznosti na analýze schopností obchodních manažerů společnosti Finder a návrh a popis systému budování, zkvalitňování a udržování osobních vztahů včetně doporučení na aplikaci v praxi.
Keywords: Maslowova teorie potřeb; budování vztahů se zákazníky; CRM
Thesis title: Building personal relations with customers of Finder Ltd
Author: Bílková, Alžběta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Uličná, Štěpánka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis pursues issues of building relations with customers of the company Finder Ltd. especially personal relations in terms of business contact. The whole idea is based on Maslow's theory of needs. Basic idea of the system is to build a stable relationship with customer not only on business basis, but on personal and friendly basis in particular. The aim of the thesis is to introduce and briefly describe a theoretical fundament from which the employees of Finder Ltd. should take an inspiration and base their relation building on that. Another part of the aim is to focus on a specific analyse of the current relations which will be based on consultations with business managers of the company. Finally I seek to introduce a proposal for more efficient building of the relations which will be following the previously mentioned analysis of relations and skills of the managers. Also I seek to propose and describe a system of buidling, improving and keeping personal relations including reccomendation for implementation into practice.
Keywords: CRM ; building relations with customers; Maslow's theory of needs

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 5. 2011
Date of submission: 1. 12. 2011
Date of defense: 24. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32003/podrobnosti

Files for download

    Last update: