Propagation of accommodation through social networks

Thesis title: Využitie sociálnych sietí pre potreby ubytovacieho zariadenia
Author: Vongrej, Maroš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Žamberský, Martin
Opponents: Bruckner, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá praktickým využitím sociálnych sietí pre účely propagácie ubytovacieho zariadenia. V prvej časti práce sú charakterizované pojmy marketing, internetový marketing a jeho formy. Druhá časť práce sa zaoberá pojmami sociálne siete, sociálne médiá a sociálny graf, ktoré sú hlavným predmetom tejto bakalárskej práce. Tretia časť práce popisuje a v jej závere porovnáva možnosti využitia jednotlivých sociálnych sietí, ktoré autor považuje za vhodné pre využitie na propagáciu ubytovacieho zariadenia. Praktická časť je rozdelená na dve časti, kde prvá časť sumarizuje poznatky potrebné pre tvorbu kampane na sociálnych sieťach a v druhej časti je prakticky spracovaný proces tvorby kampane na sociálnych sieťach na konkrétnom prípade ubytovacieho zariadenia. Záver práce obsahuje zhodnotenie celej bakalárskej práce a vlastný názor autora.
Keywords: sociálne médiá; propagácia; sociálne siete; marketing; kampaň
Thesis title: Využití sociálních sítí pro potřeby ubytovacího zařízení
Author: Vongrej, Maroš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Žamberský, Martin
Opponents: Bruckner, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá praktickým využitím sociálních sítí pro účely propagace ubytovacího zařízení. V první části práce jsou charakterizovány pojmy marketing, internetový marketing a jeho formy. Druhá část práce se zabývá pojmy sociální sítě, sociální média a sociální graf, které jsou hlavním předmětem této bakalářské práce. Třetí část práce popisuje a v jejím závěru porovnává možnosti využití jednotlivých sociálních sítí, které autor považuje za vhodné pro využití k propagaci ubytovacího zařízení. Praktická část je rozdělena na dvě části, kde první část sumarizuje poznatky potřebné pro tvorbu kampaně na sociálních sítích av druhé části je prakticky zpracován proces tvorby kampaně na sociálních sítích na konkrétním případě ubytovacího zařízení. Závěr práce obsahuje zhodnocení celé bakalářské práce a vlastní názor autora.
Keywords: sociální médiá; marketing; propagace; kampaň; sociální sítě
Thesis title: Propagation of accommodation through social networks
Author: Vongrej, Maroš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Žamberský, Martin
Opponents: Bruckner, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the practical use of social networks for the purpose of promoting accommodation facilities. The first part of the work describes the notions of marketing, internet marketing and its forms. The second part deals with the concepts of social networking, social media and social graph, which are the main subjects of this bachelor thesis. Third part describes and compares possibilities of social networks, which the author considers to be appropriate to use for accommodation facilities. The practical part is divided into two parts, where the first part summarizes the knowledge necessary for creating campaigns on social networks and the second part practically treats the process of creating campaigns for social networks for the case of accommodation facility. The conclusion contains an evaluation of all undergraduate work and the author's own opinion.
Keywords: campaign; social networks; advertising; social media; marketing

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 8. 2011
Date of submission: 1. 12. 2011
Date of defense: 23. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32650/podrobnosti

Files for download

    Last update: