The Business and Marketing Strategy of the Divivision of Logistics of the Company C.S.CARGO ltd. for Years 2012-2014

Thesis title: Obchodní a marketingová strategie divize logistiky spol. C.S. CARGO a.s. pro leta 2012 - 2014
Author: Martincová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pernica, Petr
Opponents: Tománek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je objasnit, co je outsourcing logistických služeb a s jakými poskytovateli logistických služeb se na trhu může setkat. Druhým cílem je představit společnost C.S.CARGO a.s. od svých počátků do současnosti a představit portfolio jejich komplexních služeb. Posledním cílem bude zpracovat doporučení pro tvorbu obchodní a marketingové strategie divize logistiky C.S.CARGO a.s. Jako metodu jsem zvolila analýzu nabídky a poptávky logistických služeb, sestavení SWOT analýzy a z ní vyvozených doporučení. Závěrem jsou definovány doporučení pro tvorbu obchodní a marketingové strategie týkající se portfolia zákazníků, teritoriálních aspektů, průmyslových odvětví, společenské odpovědnosti, certifikace a dalších...
Keywords: logistika; strategie; C.S.CARGO
Thesis title: The Business and Marketing Strategy of the Divivision of Logistics of the Company C.S.CARGO ltd. for Years 2012-2014
Author: Martincová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pernica, Petr
Opponents: Tománek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to clarify what is the outsourcing of logistics services and what kind of logistics providers are on the logistic market. Second goal is to introduce the company C.S.CARGO from its beginnings till now and to present their range of complex services. The last objective is to prepare recommendations for creation of the business and marketing strategy of the logistics division C.S.CARGO a.s. The method I chose is the analysis of supply and demand of logistics services, preparation of the SWOT analysis and recommendations based on SWOT analysis. Finally, recommendations are defined for creating business and marketing strategy for the portfolio of customers, territorial aspects, industry, social responsibility, certifications and more ...
Keywords: C.S.CARGO; logistics; strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Logistics

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2011
Date of submission: 19. 12. 2011
Date of defense: 24. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33528/podrobnosti

Files for download

    Last update: