Marketing strategy of Adonis company

Thesis title: Marketingová strategie firmy Adonis
Author: Vajdík, Marek
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Bencová, Lubica
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce analyzuje marketingovou strategii společnost Adonis působící již 20 let na trhu s relaxačními a kosmetickými výrobky. Obsahem první kapitoly je seznámení se s činností zkoumané firmy. Teoretickou rovinou strategického řízení firmy se zabývá kapitola druhá. Třetí kapitola zpracovává vnější situační analýzu -- analýzu makroprostředí (PEST) a mikroprostředí. K identifikování vnitřního prostředí společnosti slouží SWOT analýza, které zároveň naznačuje možné příležitosti a hrozby vyplývající z trhu. Nejobsáhlejší kapitolu tvoří vlastní analýza jednotlivých nástrojů marketingového mixu. Nastínění trendů ukazuje aspekty, které by mohly výrazně ovlivňovat budoucí rozhodování kosmetických firem, nebo ovlivňují současný trh již nyní. V závěrečné kapitole jsou uvedeny dílčí vylepšení jednotlivých nástrojů. Závěr obsahuje zhodnocení dosavadní strategie s dílčími potenciálními vylepšeními.
Keywords: PEST analýza; strategie; analýza; Adonis; SWOT analýza; reklama; marketingový mix; kosmetický trh
Thesis title: Marketing strategy of Adonis company
Author: Vajdík, Marek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Bencová, Lubica
Thesis language: Česky
Abstract:
Final thesis analyzes the marketing strategy of the company Adonis operating for more then 20 years on the market with beauty products. The content of the first chapter presents basic information of activities regarding examined company. The second chapter is based on theoretical level looking into strategic management. Following chapter handles external situation analysis -- analysis of macro-environment (PEST) and microenvironment. The result of internal identification is shown in SWOT analysis, which brings up the strong and also weak parts of company and shows the possibilities and threats arising from the market. The most comprehensive chapter is analysis of each tool of marketing mix. Outlined trends show aspects that could significantly affect future decisions of cosmetic companies or even in present. The final chapter provides a partial improvement of individual instruments. The closure includes evaluation of existing strategy with specific improvements.
Keywords: analysis; SWOT analysis; advertisement; marketing mix; cosmetic market; Adonis; strategy; PEST analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 3. 2011
Date of submission: 1. 9. 2011
Date of defense: 25. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31091/podrobnosti

Files for download

    Last update: