Analysis and advice of marketing communication strategy for Philip Morris company on the Czech market

Thesis title: Analýza a návrh marketingové komunikační strategie společnosti Phillip Morris na českém trhu
Author: Charopkin, Aliaksandr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Jurek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá charakteristikou proměnných marketingového a komunikačního mixu, analýzou a zhodnocením marketingových a komunikačních nástrojů a postupu české pobočky společnosti Philip Morris a návrhem případných úprav. Práce je rozdělená do několika části. První část je zcela teoretická a je věnovaná obecným marketingovým pojmům a definicím. Druhá část se zabývá specifikou tabákového trhu a rozsahem a dopady existujících regulací. V poslední části je popsána zkoumaná společnost, její postupy a využívané nástroje, je provedeno zhodnocení a jsou předložené návrhy ke zlepšení.
Keywords: Framework Convention on Tobacco Control; FCTC; Philip Morris; cigaretový trh; cigareta; tabák; značka; komunikační mix; regulace tabáku; marketingová komunikační strategie; regulace cigaret
Thesis title: Analysis and advice of marketing communication strategy for Philip Morris company on the Czech market
Author: Charopkin, Aliaksandr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Jurek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis is dedicated to characteristics of marketing and communication mix, to analysis and evaluation of marketing and communication tools and processes of Czech branch of Philip Morris company and to possible advices. Thesis is divided into three parts. The first part is a theoretical one, dedicated to general marketing definitions. The second one deals with the specific of tobacco market and with extend and impacts of existing regulation. The last one describe the company this thesis is dedicated to, its tools and processes and also include the evaluation and some advices to improvement.
Keywords: tobacco control; Framework Convention on Tobacco Control; tobacco market; cigarette; brand; communication mix; Philip Morris; marketing communication strategy; cigarettes regulation; FCTC; tobacco

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 3. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 31. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25494/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: