Possibilities and limits of the method of Mystery Shopping - in the selected area

Thesis title: Možnosti a hranice metody mystery shopping - ve vybrané oblasti
Author: Rýparová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá výzkumnou technikou Mystery Shopping, kterou popisuje z teoretického i praktického hlediska. Pro aplikaci Mystery Shoppingu v praxi byla vybrána oblast českých mobilních operátorů, která je charakteristická vysoce konkurenčním prostředím. Cílem práce bude poznání a porovnání výhodnosti nabízených služeb a úrovně zákaznického přístupu u O2, T-Mobile a Vodafone z pohledu tří různých zákazníků (důchodce, studenta a podnikatele) s pomocí této metody. S ohledem na zjištěné konkurenční výhody by ve výsledku tato práce měla přinést doporučení, na jaký typ zákazníka by se daný operátor mohl mediálně zaměřit a na jakém tržním segmentu by naopak měl do budoucna zapracovat.
Keywords: Mobilní operátoři; Mystery Shopping; Marketingový výzkum
Thesis title: Possibilities and limits of the method of Mystery Shopping - in the selected area
Author: Rýparová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the mystery shopping, which is described from a theoretical and practical point of view. For its application in practice has been chosen area of Czech mobile operators. Telecommunications market in the Czech Republic points to a highly competitive environment. The aim of the work will be understanding and comparison of the advantages offered services and customer access levels for O2, T-Mobile and Vodafone in terms of three different clients (pensioners, students and entrepreneurs). As a result, this work should provide recommendations on what type of customer should each operator to focus the media with regard to perceived competitive advantage, and on what segment would in turn be incorporated into the future.
Keywords: Mobile operators; Marketing Research; Mystery Shopping

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2011
Date of submission: 5. 1. 2012
Date of defense: 1. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30403/podrobnosti

Files for download

    Last update: