Use of Social Media in the Communication Strategy of Film Festival Finale

Thesis title: Komunikační strategie filmového festivalu Finále na sociálních médiích
Author: Sloup, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Jáchim, Ivan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce má dva hlavní cíle, z nichž první představuje teoretické zmapování současné situace na poli sociálních médií a přiblížení jejího marketingového využití. Detailně je pak popsán potenciál komunikační kanálů vhodných pro účely firemní prezentace, kde největší pozornost je věnována následujícím službám: Facebooku, Twitteru, Google+ a YouTube. Druhý cíl je realizován v praktické části, která se soustředí na vlastní návrh nové komunikační strategie filmového festivalu Finále v prostředí sociálních médií, přičemž konkrétní cíle byly zvoleny na základě SWOT analýzy získané expertním šetřením ve festivalovém týmu. Závěrečná část představuje návod pro organizátory filmového festivalu, komplexní taktiku působení na sociálních médiích. Ta je rozdělená do třech fází popisujících rozdílné aktivity marketéra v době před začátkem, v průběhu a po skončení festivalu.
Keywords: Sociální média; Filmový festival; Komunikační strategie; Marketing 2.0; Finále
Thesis title: Use of Social Media in the Communication Strategy of Film Festival Finale
Author: Sloup, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Jáchim, Ivan
Thesis language: Česky
Abstract:
This master's thesis has two main objectives. The first one is represented by the theoretical research of the current situation in the field of social media and the explanation of its marketing use. The potential of communication channels suitable for corporate presentations is described in detail thereafter, while most attention is paid to the following services: Facebook, Twitter, Google+ and YouTube. The other aim of the work is reflected in the practical part which focuses on a draft of the new communication strategy for Film Festival Finale in social media terms. These specific targets were chosen using the SWOT analysis carried out through an expert inquiry in the festival team. The final section is a guide for organizers of film festivals. This comprehensive social media tactics is divided into three phases describing the different activities of the marketer before, during and after the festival.
Keywords: Communication strategy; Social media; Finale; Marketing 2.0; Film festival

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2010
Date of submission: 10. 12. 2011
Date of defense: 1. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27964/podrobnosti

Files for download

    Last update: