The effectiveness of email marketing in e-commerce

Thesis title: Efektivita email marketingu u elektronických obchodů
Author: Kaňka, Miroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce si klade za cíl pojmenovat faktory ovlivňující efektivitu email marketingu u e-shopů a na základě dat z e-shopu adidasmania.cz analyzovat jejich efektivitu. Práce nabízí pohled na email marketing ze všech stran. Jeho využití u e-shopů, legislativní pohled i technické řešení. Kromě detailního představení e-shopu adidasmania.cz jsou analyzována jeho data z google analytics. Na základě těchto dat je vyhodnocována efektivita jednotlivých faktorů. U většiny proměnlivých faktorů je prokázán jejich vliv na efektivitu a je doporučen další postup při tvorbě mailingu.
Keywords: elektronický obchod; efektivita; email marketing
Thesis title: The effectiveness of email marketing in e-commerce
Author: Kaňka, Miroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The work can be considered objective factors influencing the efficiency of call email marketing for e-commerce and on the basis of data from e-shop adidasmania.cz analyze their effectiveness. The work offers an insight into email marketing from all sides. It's use of e-commerce, legal and technical perspective solution. In addition to a detailed presentation of the e-shop are adidasmania.cz analyzed the data from Google Analytics. Based on these data, evaluated the effectiveness of individual factors. For most variable factors is proved their effectiveness and impact on the recommended next steps in the creation of emailing.
Keywords: e-commerce; effectiveness; email marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2009
Date of submission: 15. 12. 2011
Date of defense: 1. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22443/podrobnosti

Files for download

    Last update: