Valuation of Sponsoring Activities of Partners of Competition Series Kolo pro život

Thesis title: Zhodnocení sponzoringových aktivit partnerů seriálu závodů Kolo pro život
Author: Hájková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Adam, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá sportovním sponzoringem a to konkrétně zhodnocením sponzoringových aktivit partnerů seriálu závodů horských kol Kolo pro život. První kapitola teoretické části vysvětluje pojem sponzoring a různé druhy sponzoringu. Druhá kapitola se zabývá sportovním sponzoringem, strategií a efektivností. V praktické části začínající třetí kapitolou představuji seriál závodů Kolo pro život. Čtvrtá kapitola se soustředí na vybrané partnery seriálu, kde analyzuji jejich motivy partnerství, cíle, marketingové aktivity, cílové skupiny atd. V páté kapitole ověřuji dvě hypotézy, které jsem si vymezila před výzkumem. Na závěr navrhuji vylepšení do budoucna.
Keywords: efektivnost sponzoringu; cyklistika; sponzoring; sportovní sponzoring; marketingová komunikace
Thesis title: Valuation of Sponsoring Activities of Partners of Competition Series Kolo pro život
Author: Hájková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Adam, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with sports sponsorship, concretely with an evaluation of the sponsoring activities of partners for a series of competition mountain bikes called Kolo pro život. The first chapter of the theoretical section explains the definition of sponsorship and types of sponsorship. The second chapter deals with sports sponsorship, strategy and effectiveness. In the practical section starting with the third charter I introduce the competition series Kolo pro život. The fourth chapter focuses on the partners of the competition series, where I analyse the motivation of sponsorship, their goals, marketing activities, target groups etc. In the fifth charter I prove my two hypothesis, which I specified before my research started. In the conclusion I suggest improvements for the future.
Keywords: marketing communication; sponsorship effectiveness; sports sponsorship; sponsorship; cycling

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 2. 2011
Date of submission: 15. 12. 2011
Date of defense: 2. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30123/podrobnosti

Files for download

    Last update: