Human beauty in advertising photography

Thesis title: Lidská krása v reklamní fotografii
Author: Bílková, Nikola
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Šmíd, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá lidskou krásou v reklamní fotografii. Hlavním cílem je zmapovat vybrané reklamy v médiích, ve kterých jsou zobrazovány retušované a jinak upravené ženy pomocí softwarového programu. Dalším cílem je analyzovat názory pomocí dotazníkového šetření předních českých fotografů a českých zadavatelů reklamy na dané téma lidské krásy v reklamní fotografii. Práce je rozdělena do několika částí. První část představuje základní teoretická východiska z oblasti body image ve spojení s fotografií a z oblasti marketingové komunikace. Další část je věnována reklamním fotografiím v tisku a na internetu. Vybráno je pouze několik případů přehnaných či velmi nepovedených retuší. Podstatou poslední části je vyhodnocení dotazníků a následné vyvození závěru.
Keywords: retuš fotografií; body image; marketingová komunikace
Thesis title: Human beauty in advertising photography
Author: Bílková, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Šmíd, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on human beauty in advertising photography. The main objective is to chart selected advertisements in the media in which the models have been touched-up by way of the software program. Another objective is to analyze opinions by way of a questionnaire-like investigation of leading Czech photographers and Czech submitters of advertisements based on the topic of human beauty in advertising photography. This work is divided up into several parts. The first part introduces the basic theoretical viewpoint in terms of body image in connection with photography and in terms of marketing communication. The next part focuses on advertising photography in the press and on the Internet. A few examples of exaggerated or unsuccessful cases of touch-ups are included. The main objective of the last part is the assessment of the questionnaires as well as the conclusions that will follow.
Keywords: marketing communication; touch-up photography; body image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 6. 2011
Date of submission: 21. 12. 2011
Date of defense: 2. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34770/podrobnosti

Files for download

    Last update: