Operating irregularity in air transport: application and subsequent enforcement of passenger rights within EU

Thesis title: Provozní nepravidelnosti v letecké dopravě a uplatňování a vymáhání práv cestujících v rámci EU
Author: Herynk, František
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mervart, Michal
Opponents: Paul, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Mezi hlavní cíle této diplomové práce patří identifikace provozních nepravidelností, se kterými se může obyčejný cestující setkat v letecké dopravě, nastínit co je způsobuje a charakterizovat jejich přímý vliv na cestující v letecké dopravě v rámci celé Evropy. Dále se zde zaměřím na obranu proti těmto nečekaným nebo záměrným nepravidelnostem, které má k dispozici standartní občan Evropské Unie, ale zároveň i samotný letecký dopravce. Metody, které zde hodlám použít a realizovat, vychází z mé vlastní zkušenosti a praxe, a vychází především ze spolupráce s externími subjekty, které se této problematice věnují. Závěrem této diplomové páce, by měl být jasný postup a struktura, která jednoznačně určí, kdy a za jakých podmínek je za provozní nepravidelnost odpovědný letecký přepravce a zároveň jaké povinnosti mu plynou vůči svým zákazníkům, tedy cestujícím v letecké dopravě.
Keywords: letecké organizace; odškodnění; cestující; ECR 261/2004; provozní nepravidelnosti; EUClaim; letecký dopravce; Click2Claim
Thesis title: Operating irregularity in air transport: application and subsequent enforcement of passenger rights within EU
Author: Herynk, František
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mervart, Michal
Opponents: Paul, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objectives of this thesis are identification of operating irregularity which can be met in air transport by common traveler, outline cause of these irregularities and characterize direct influence on traveler in air transport within whole Europe. Then I focus on defence against these unexpected or deliberate irregularities, which are available for standard citizen of European Union but also for every carrier. Methods which I going to use and realize in this thesis are based on my own experience and practice which is especially based on cooperation with external subjects. External subjects deal with this issues. In conclusion of this thesis should be a clear proces and structure which clearly determine when and under what conditions is carrier responsible for irregularity and simultaneously when traveler have a right for compensation.
Keywords: aviation organizations; EUClaim; Click2Claim; carrier; Operating irregulariarities,; traveler; compensation; ECR261/2004

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Logistics

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 6. 2011
Date of submission: 17. 12. 2011
Date of defense: 2. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32382/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
    Last update: