Analysis of the Online Marketing Strategy of the company SEVT a.s

Thesis title: Online marketingová strategie společnosti SEVT, a.s
Author: Paroulek, Luboš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou online marketingu ve společnosti SEVT a.s. V úvodní části práce je rozebrána problematika internetového marketingu včetně jeho nástrojů. Dále je analyzována samotná společnost z pohledu situační analýzy. V práci jsou detailně zkoumány weby společnosti, včetně jejich analýz návštěvnosti, tržeb a dalších. Další část je věnována problematice SEO a SEM. Weby společnosti jsou hodnoceny z pohledu, jak odpovídají zásadám SEO, je hodnocena efektivita webu. V části SEM jsou rozebírány nástroje online marketingu, které jsou ve společnosti využívány. Práce si klade za cíl ohodnotit stávající online marketingovou strategii a navrhnout strategii novou, která by byla pro společnost efektivnější jak v používání nástrojů online marketingu, tak i v samotné webové prezentaci. Tato nová strategie by měla společnosti sloužit ke zvýšení ziskovosti ze svých online marketingových aktivit.
Keywords: Google Analytics; PPC; SEM; Online marketing; SEO
Thesis title: Analysis of the Online Marketing Strategy of the company SEVT a.s
Author: Paroulek, Luboš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
This dissertation deals with issues of online marketing strategy of the company SEVT a.s. The mening part dealts with issues of internet marketing in general including tools of internet marketing. In the next part situation analysis of the company itself is performed. In this dissertation company's websites are closely examined, including visitou analysis, konversion analysis and so on. The next part is dedicated to the SEO and SEM problematics. Company's websites are rated based on their SEO principles and effectiveness of the websites is evaluated. Tools of internet marketing used in the company are analysed in the part SEM. Aim of this dissertation is to evaluate current online marketing strategy and design a new strategy, that will be more effective in the usage of internet marketing tools and in the mening of web presentation of the company itself. This new strategy should lead to the increase in earnings from the online marketing actitivities of the company.
Keywords: Google Analytics; SEO; PPC; SEM; Online marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 4. 2011
Date of submission: 15. 12. 2011
Date of defense: 2. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31855/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: