The emerging market of cosmetics for men - What are the adoption barriers?

Thesis title: The emerging market of cosmetics for men - What are the adoption barriers?
Author: Orlichová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
The aim of this study is to describe adoption barriers emerging on the cosmetics for men market through market research and consumer behaviour exploration. The relationship men have with the cosmetics is not easy to understand, so the purpose of this study is to explore on what is based their relationship to cosmetics market - why some are ready to use cosmetics while other reject. Regarding market of cosmetics for men, there are the barriers that prevent in adoption of cosmetics. The thesis would reveal what influence the social decision making, and would go deeper into what influence men; and what the relationships with products, brands, services, and environment they have. The conclusion will be the interpretation of the adoption barriers on cosmetics for men market.
Keywords: projective techniques; adoption barriers; homosexuality; cosmetics; consumer behviour; market research
Thesis title: The emerging market of cosmetics for men: An investigation of consumer behavior in Czech republic
Author: Orlichová, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této diplomové práce je popsat bariéry přijetí kosmetiky u českých mužů prostřednictvím průzkumu trhu a průzkumu chování spotřebitelů - jaký vztah mají muži ke kosmetice, proč používají některé kosmetické přípravky, zatímco jiné odmítají. Pokud jde o trh s kosmetikou pro muže, jsou zde překážky, které brání mužům v přijetí kosmetiky. Cílem této práce je odhalit, co spůsobuje tyto bariéry a popsat jaký vliv mají na spotřební chování mužů. Tyto východiska jsou doplněny o doporučení pro výrobce kosmetiky jako lépe kapitalozovat z příležitostí vycházejícich z tohto trhu.
Keywords: muži; kosmetika; marketingový výskum; projekční metody; homosexualita; bariéry přijetí

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 2. 2011
Date of submission: 21. 12. 2011
Date of defense: 2. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30208/podrobnosti

Files for download

    Last update: