Effectiveness of Sales Promotion Tools in the FMCG Sector

Thesis title: Effectiveness of Sales Promotion Tools in the FMCG Sector
Author: Müllerová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
The overall goal of this thesis is to draw relevant conclusions about the nature, impact and characteristics of sales promotions within the category of ready-to-eat cereals, based on thorough analysis of their effects. It is studied, whether sales promotions are beneficial or not for the long-term sales and how the shopper behaviour is influenced by the sales promotion activities. The effects of sales promotion on the overall consumption in the category are analyzed and other factors influencing the consumption are observed.
Keywords: Effectiveness ; Evaluation Program ; FMCG ; Efficiency; Sales promotion
Thesis title: Efektivita nástrojů podpory prodeje v sektoru FMCG
Author: Müllerová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce se zabývá efektivitou podpory prodeje v sektoru rychloobrátkového zboží. Jejím hlavním cílem je vyvodit relevantní závěry o povaze, efektech a dopadu nástrojů podpory prodeje v produktové kategorii snídaňových cereálií na základě důkladné analýzy jednotlivých efektů podpory prodeje. Práce se zabývá otázkou, zda je podpora prodeje přínosná z dlouhodobého hlediska a jakým způsobem ovlivňuje nákupní chování spotřebitelů. Jsou také zkoumány efekty podpory prodeje na celkovou spotřebu v kategorii a další faktory, které konzumaci ovlivňují.
Keywords: FMCG; účinnost; podpora prodeje; vyhodnocující program; rychloobrátkové zboží; efektivita

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2010
Date of submission: 3. 6. 2011
Date of defense: 2. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29294/podrobnosti

Files for download

    Last update: