Brand Extension

Thesis title: Extenze značky
Author: Nováková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je objasnit problematiku a významnost asociačního přemostění mezi mateřskou značkou a její extenzí. Pomocí analýzy sekundárních i primárních dat a s využitím metodiky volných asociací je postupně zkoumáno pět značek (Michelin, Cosmopolitan, Duracell, BIC a Aquila) a jejich zajímavé extenze. V rámci analýzy je kladen důraz na dominanci asociací, jejich vnitřní význam a souvislost asociací rozšířené a mateřské značky. V návaznosti na zjištěná úzká místa jednotlivých značek jsou v závěru stanovena doporučení týkající se vnitřního významu asociací, skrytého významu kategorie, umělosti asociací, falešného úspěchu extenze a minoritního významu produktových kategorií.
Keywords: extenze; značka; asociace; rozšíření
Thesis title: Brand Extension
Author: Nováková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this Master`s Thesis is to clarify issues and significancy of association bridging between parent brand and its extension. By analysing secondary and primary data and by using free association method I researched five brands (Michelin, Cosmopolitan, Duracell, BIC and Aquila) and their interesting extension. Within the analysis is highlighted the dominance of associations, their internal meaning and connection of associations between the extension and the parent brand. In conclusion, in response to found bottlenecks of researched brands are some recommandations about the internal meaning of associations, hidden meaning of category, artificiality of associations, fake success of extension and minor meaning of a product category.
Keywords: brand; associations; extension

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 5. 2011
Date of submission: 19. 12. 2011
Date of defense: 8. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32740/podrobnosti

Files for download

    Last update: