The National Theatre as a Sign of National Identity

Thesis title: Národní divadlo jako symbol národní identity: kvalitativní výzkum motivací spotřebitelů
Author: Kalhotková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je ověřit a popsat míru utvrzování národní identity cílové skupiny ve spojitosti s konzumací kulturních statků na konkrétním příkladu Národního divadla. Na základě kvalitativního výzkumu prováděného formou osobních semistrukturovaných rozhovorů doplněných o prvky grafických projektivních technik představuji nový význam pojmu vlastenectví pro zvolenou cílovou skupinu (mladí lidé 16 -- 35 let) a postoj k Národnímu divadlu, tato vymezení následně dávám do kontextu s cílem práce a teoretickými východisky.
Keywords: úrovně osobnosti; kultura; vlastenectví; Národní identita; Národní divadlo
Thesis title: The National Theatre as a Sign of National Identity
Author: Kalhotková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to confirm and verify the national identity of a target group in relation to the consumption of cultural goods referring to the particular example of the National theatre. With the help of a qualitative research conducted through semi-structured personal interviews supplemented by elements of graphic projective techniques, this selected target group (young people from 16 to 35 years old) hereby represents a new meaning of patriotism and attitude towards the National theatre. The results are put into context together with the goal of my investigation and the theoretical bases.
Keywords: levels of self; patriotism; culture; National Identity; National Theatre

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 1. 2011
Date of submission: 21. 12. 2011
Date of defense: 8. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32222/podrobnosti

Files for download

    Last update: