Marketing analysis of Lázně Velké Losiny s.r.o

Thesis title: Analýza marketingových aktivit lázeňského zařízení Lázně Velké Losiny s.r.o
Author: Vaňková, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá významem marketingu v lázeňském sektoru se zaměřením na konkrétní lázeňský subjekt Lázně Velké Losiny s.r.o. Cílem práce je analyzovat marketingové aktivity lázeňského zařízení a na základě této analýzy navrhnout doporučení pro oblast marketingu. V teoretické části je charakterizován trh lázeňských služeb a dále jsou rozebrána specifika marketingu služeb a cestovního ruchu. Praktická část zahrnuje charakteristiku společnosti Lázní Velké Losiny. V dalším oddílu praktické části je provedena analýza marketingového mixu lázní a dále je vyhodnocen marketingový výzkum se zaměřením na spokojenost se službami lázní. V závěru práce je provedeno zhodnocení analýzy a formulovány doporučení pro oblast marketingu lázní.
Keywords: marketingový mix; marketing lázeňství ; marketingový výzkum ; analýza
Thesis title: Marketing analysis of Lázně Velké Losiny s.r.o
Author: Vaňková, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the importance of marketing in the spa sector with particular focus on the Spa Velké Losiny Ltd. The aim is to analyze marketing activities of the spa and to propose recommendations on the basis of this analysis. The theoretical part deals with spa market and also defines specifics of marketing of services and tourism and methodology of marketing research. The practical part includes information about the current situation of Spa Velké Losiny. In the practical part there is marketing mix analysis. In the last chapter are formulated evaluations and recommendations for the marketing of the spa.
Keywords: marketing research; marketing of spa; marketing mix; analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 10. 2010
Date of submission: 15. 8. 2011
Date of defense: 8. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27852/podrobnosti

Files for download

    Last update: