Marketing strategy of a new online product Promise-Book

Thesis title: Marketingová stratégia nového online produktu Promise-Book
Author: Strapatá, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pražská, Terézia
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca analyzuje problém s predsavzatiami a sľubmi v spoločnosti a hľadá riešenie tohto problému prostredníctvom sociálnych sietí formou platformy Promise-Book. Jedným z cieľov práce je vytvoriť podklady pre tvorbu marketingovej stratégie danej platformy. Podklady pre marketingovú stratégiu zahŕňajú: analýzu trhu prostredníctvom dotazníku, ako aj výskumu na základe sekundárnych dát (získaných prostredníctvom štatistík a štúdií z rôznych internetových stránok), ktoré sú zhrnuté do analýzy SWOT, na základe ktorej sú ďalej vyvodené závery a marketingové ciele. Taktiež sú v práci uvedené možnosti reklamy na internete a jednotlivé marketingové stratégie. Tie sú aplikované v marketingovej stratégii na záver práce, ktorá postupuje štandardne: Segmentácia-Targeting-Positioning, Marketingový Mix, Rozpočet a Akčný plán, Monitoring a Vyhodnotenie.
Keywords: Sociálne siete; Marketingová stratégia; Výskum trhu; Predsavzatia; Sľuby
Thesis title: Marketingová stratégia nového online produktu Promise-Book
Author: Strapatá, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pražská, Terézia
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce analyzuje problém s předsevzetími a sliby ve společnosti a hledá řešení problému prostřednictvím sociálních sítí formou platformy Promise-Book. Jedním z cílů práce je vytvořit podklady pro tvorbu marketingové strategie dané platformy. Podklady pro marketingovou strategii obsahují: analýzu trhu prostřednictvím dotazníku, jako i výzkum na základě sekundárních dat (získaných prostřednictvím statistik a studií z různých internetových stránek), které jsou shrnuté do analýzy SWOT, na základě které jsou dále vyváděné závěry a marketingové cíle. V práci jsou taky uvedené možnosti reklamy na internetu a jednotlivé marketingové strategie. Ty jsou aplikované v marketingové strategii na závěr práce, která postupuje standardně: Segmentace-Targeting-Positioning, Marketingový Mix, Rozpočet a Akční plán, Monitoring a Vyhodnocení.
Keywords: Sociální sítě; Předsevzetí; Sliby; Výzkum trhu; Marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of a new online product Promise-Book
Author: Strapatá, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pražská, Terézia
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The master thesis addresses the topic of human ability to keep a promise, resolution and deals with this issue in the context of social networks and internet in the form of online platform called Promise-Book. In particular, the thesis contains data and research materials which could be used as references for the product's marketing strategy. The materials include: market analysis based on a questionnaire research as well as a research based on secondary data acquired from public statistics and studies provided by different internet websites, which are summarized in a SWOT analysis. The thesis also shows different options on internet advertisement and marketing strategies and determines the most suitable one for Promise-Book platform. The marketing strategy is performed in a standard way: Segmentation-Targeting-Positioning, Marketing Mix, Budget and Action Plan, Monitoring and evaluation.
Keywords: Social networks; Marketing Strategy; Market Research; Resolutions; Promises

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 5. 2011
Date of submission: 15. 12. 2011
Date of defense: 7. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32633/podrobnosti

Files for download

    Last update: