Gastronomy Marketing

Thesis title: Marketing v gastronomii
Author: Kravchuk, Alina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zjistit současný stav gastronomie v České republice, zejména využití marketingových nástrojů v oboru gastronomických služeb. Teoretická část se zabývá charakteristikou gastronomie, vymezením jednotlivých pojmů, formováním povědomí o gastronomii a jejím vývojem v čase. Specifikuje marketing gastronomických služeb a popisuje jednotlivé složky marketingového mixu. Též vymezuje služby společného stravování a základní předpisy pro gastronomické provozy. Analytická část popisuje vývoj české gastronomie, analyzuje jednotlivé marketingové nástroje v oboru gastronomických služeb, zabývá se významnými gastronomickými projekty, gastronomickými událostí a průvodci. Závěr shrnuje zjištěné poznatky a navrhuje základní východiska ke zlepšení stávající situace na trhu gastronomických služeb.
Keywords: marketing; hostinské služby; restaurace; gastronomie
Thesis title: Gastronomy Marketing
Author: Kravchuk, Alina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to determine the current situation of gastronomy in the Czech Republic, in particular the use of marketing tools in the field of gastronomic services. The theoretical part deals with the characteristics of gastronomy, the definition of terms, the awareness of the formation of gastronomy and its evolution in time. Specifies marketing, gastronomic services and describes the various components of the marketing mix. It also defines the services of caterers and basic regulations for gastronomic operation. The analytical part describes the czech gastronomy development, analyzes individual marketing tool in the field of gastronomic services and the major gastro projects, events and culinary guides. The conclusion summarizes lessons learned and proposes the basic starting points to improve the current situation on the catering services market.
Keywords: hospitality services; restaurant; marketing; gastronomy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 6. 2011
Date of submission: 21. 12. 2011
Date of defense: 9. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35238/podrobnosti

Files for download

    Last update: