Analysis of competitive local radio station "Rádio Dobrý den"

Thesis title: Analýza lokálního konkurenčního prostředí rozhlasové stanice "Rádio Dobrý den"
Author: Hasil, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Bouška, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce pojednává o trhu rozhlasových stanic v městě Liberec se zaměřením na analýzu konkurence v této oblasti. Teoretický základ obsahuje strukturální analýzu odvětví, matici BCG a Porterův model působení pěti konkurenčních sil. Praktická část se zabývá analýzou lokálního rádia Dobrý Den a navrhuje strategii a cíle do dalších let. Jednou z dílčích částí práce je marketingový výzkum, jehož smyslem bylo zjistit co nejobjektivnější poslechovost rádií v městě Liberec. Tento ukazatel v oficiální podobě neexistuje, ale pro místní rádio působící na malém trhu města Liberec je tento ukazatel značně důležitý. Diplomová práce konfrontuje oficiální poslechovost změřenou v celém ústeckém a libereckém kraji s poslechovostí v městě Liberec, která byla zjištěna marketingovým výzkumem.
Keywords: Rozhlasová stanice; marketingový výzkum; konkurence
Thesis title: Analysis of competitive local radio station "Rádio Dobrý den"
Author: Hasil, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Bouška, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Work is dealing with market of radio stations in Liberec with focus on analysis of the competition in this region. Theoretic base include structural analysis of branches, BCG matric and Porter's five forces model. Practical part is dealing with analysis of local radio station "Dobrý den" and suggests strategy and goals for years to come. One of the partial part is marketer research, whose point is to ascertain the most objective measure of quantity of radio listeners in Liberec. This indicator does not exist in official form, but this indicator is essential for local radio station on small market. Diploma work confront official measure of quantity of radio listeners measured in whole Ústecký and Liberecký region and measure of quantity of radio listeners measured in Liberec done by marketer research.
Keywords: Radio station; marketing research; competiton

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 5. 2011
Date of submission: 31. 12. 2011
Date of defense: 9. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32100/podrobnosti

Files for download

    Last update: