Hotel Marketing Strategy

Thesis title: Marketingová strategie hotelu
Author: Hykšová, Vendula
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice marketingové strategie vybraného hotelu. V teoretické části jsou shrnuty poznatky z problematiky strategické situační analýzy a marketingové nástroje se zaměřením na problematiku hotelnictví a lázeňství. Cílem práce je provedení situační analýzy, zhodnocení marketingových nástrojů, které hotel využívá a následně zhodnocení výsledků, na jejichž základě je formulováno doporučení pro management hotelu. Pro tuto práci byly použity jednak informace z odborné literatury, statistických ročenek, dále také interní informace analyzovaného hotelu. Diplomová práce je rozšířena o vlastní průzkum spokojenosti hostů a dále také o analýzu webových stránek prostřednictvím nástrojů MajesticSEO a DoubleClick Ad Planner.
Keywords: PEST analýza; hotelové odvětví; SWOT analýza; Strategická situační analýza; lázeňství
Thesis title: Hotel Marketing Strategy
Author: Hykšová, Vendula
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's Thesis is focused on the hotel marketing strategy issue. The theoretical section summarizes information about an issue of strategic situation analysis and it also involves marketing tools with focus on the hotel and spa industry. The goal of this paper is to design the situation analysis, evaluate the marketing tools used by the hotel and then summarize the results and include suggestions for the analyzed hotel. For the thesis were used literature sources as well as statistical yearbooks and internal information of analyzed hotel. The thesis is extended by consumer satisfaction survey and also web analytics tools as MajesticSEO and DoubleClick Ad Planner.
Keywords: spa; SWOT analysis; PEST analysis; Strategic situation analysis; hotel industry

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 5. 2010
Date of submission: 30. 11. 2011
Date of defense: 9. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26572/podrobnosti

Files for download

    Last update: