Market Analysis of Škoda Auto in China

Thesis title: Market Analysis of Škoda Auto in China
Author: Šlégl, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Šanda, Jakub
Thesis language: English
Abstract:
The main goal of this thesis -- "Market Analysis of Škoda Auto in China" is to analyze Škoda Auto Group in The People's Republic of China. Enjoying more than 100 years of history, Škoda Auto, based in Mladá Boleslav, Czech Republic, is one of the world's oldest automobile manufacturer and is a part of Volkswagen Group -- one of the world's largest auto concerns. Škoda Auto is a global brand presented in all major markets including emerging markets of Russia, India and most importantly China. Even though Škoda Auto has entered the Chinese automotive market very recently -- in 2007 with Octavia - in the first half of 2011 sold there 112 000 vehicles. Moreover, since 2010 Chinese market is the largest one for Škoda Auto followed by German and Czech markets. This thesis analyzes Škoda Auto in China as well as describes the main differences in model lines from European versions.
Keywords: Škoda Auto; automotive industry; China
Thesis title: Global Marketing Strategy of Škoda Auto Inc
Author: Šlégl, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Šanda, Jakub
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této diplomové práce na téma "Market Analysis of Škoda Auto in China" je analýza postavení Škody Auto a.s. na čínském trhu. Škoda Auto se svojí více než stoletou historií a sídlem v Mladé Boleslavi patří k nejstarším automobilkám na světě a zároveň je součástí koncernu Volkswagen Group. Škoda Auto je globální značkou, která je přítomna na všech velkých trzích včetně rozvojových zemí, jako je Rusko, India a Čína. Ačkoliv Škoda Auto vstoupila na čínský trh nedávno - v roce 2007 s modelem Octavia -- v prvním pololetí roku 2011 zde již prodala 112 000 automobilů, a od roku 2010 je tento trh pro Škodu Auto největším, následován Německem a Českou Republikou. Toto diplomová práce popisuje postavení Škody Auto v Číně a popisuje rozdíly mezi evropskými a čínskými verzemi modelů.
Keywords: Škoda Auto; automobilový průmysl; Čína

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2010
Date of submission: 15. 6. 2011
Date of defense: 9. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29441/podrobnosti

Files for download

    Last update: