Start-up Company Valuation when Applying Strategic Marketing Methods

Thesis title: Odhad hodnoty start-up projektu při využití metod strategického marketingu
Author: Štěpánek, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Svačina, Pavel
Opponents: Rýdlová, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
Primárním cílem práce je navrhnout postup, kterým lze kvalifikovaně odhadnout hodnotu start-up projektu. Cílem druhotným je pak již samotný odhad hodnoty. Teoretická část popisuje několik vybraných metod strategického managementu, které společně směřují k jednomu cíli, a to definici strategické pozice projektu na cílovém segmentu trhu. Teoretickou část uzavírají kapitoly věnované financím a riziku projektu, které přímo navazují na závěry učiněné o strategické pozici projektu. V aplikační části je pak zpracován celý teoreticky navržený postup a to včetně odhadu tržní hodnoty projektu. Vzhledem k rozsahu tématu je při zpracování kladen důraz pouze na klíčové aspekty hodnocení a zejména pak ilustrativnost celého postupu.
Keywords: segmentace trhu; klíčové faktory úspěchu; business plán; strategický marketing; odhad hodnoty; start-up projekt
Thesis title: Start-up Company Valuation when Applying Strategic Marketing Methods
Author: Štěpánek, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svačina, Pavel
Opponents: Rýdlová, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is aiming to describe a procedure suitable for business valuation of start-up companies. Secondary aim is to provide the value itself. There are several methods described in the theory, which are utilized to define the strategic position of a start-up company. Most of them come from strategic marketing. Chapters about finances and risk follow and work with the conclusions about the strategic position of the company. The application part starts with defining strategy and concludes with market value estimate. In respect to the width of the topic, the application part is aimed at core aspects only.
Keywords: strategic marketing; start-up company; business valuation; market segmentation; key factors success; business plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Corporate Finance

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 4. 2010
Date of submission: 30. 11. 2011
Date of defense: 30. 3. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26027/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: