The prominence of the company Tonak a.s. in the international market

Thesis title: Postavení firmy Tonak na zahraničních trzích
Author: Vrbová, Pavlína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá postavením společnosti Tonak a.s. na zahraničních trzích, analyzuje stávající, netradiční a také potenciální odbytiště firmy, poskytuje informace o využívaných distribučních kanálech a také cenové strategii formy Tonak a.s. na zahraničních trzích. První kapitola pojednává o historii klobouků a kloboučnického průmyslu v České republice i ve světě. Druhá kapitola je věnována společnosti Tonak a.s., základním údajům, produktovému portfoliu a formám propagace společnosti. Třetí kapitola je zaměřena na zahraniční obchod firmy Tonak a.s. a poslední kapitola bakalářské práce analyzuje vstup firmy Tonak a.s. na čínský trh, jakožto nový potenciální trh, na kterém by firma Tonak a.s. mohla v budoucnu uspět.
Keywords: potenciální trhy; Čína; postavení na zahraničních trzích; Tonak a.s.
Thesis title: The prominence of the company Tonak a.s. in the international market
Author: Vrbová, Pavlína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the company Tonak a.s. and its international operations. The first chapter briefly investigates the history of hats and hat industry in the Czech Republic and also in the world. The second chapter studies characteristics of the comapny Tonak, its product portfolio and marketing strategies. The goal of the third chapter is to analyse the actual export situation of the company as well as potential foreign market that the company could prosper from. It informs about the price and distribution policies which are used by the company in the international market. The purpose of the last chapter is to investigate the China market and decide whether this market is suitable for the company Tonak a.s.
Keywords: China; prominence in the international market; potential market; Tonak a.s.

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 11. 2011
Date of submission: 20. 4. 2012
Date of defense: 7. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34576/podrobnosti

Files for download

    Last update: