The position of Philip Morris Company on the Czech market

Thesis title: Pozice firmy Phillip Morris na českém trhu
Author: Kohoutová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Štemberk, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zanalyzovat, definovat a zhodnotit postavení firmy Philip Morris na českém trhu. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První část práce je věnována charakteristice společnosti Philip Morris, kde je čtenář obeznámen s historií a vývojem podniku, jeho cíly a strategií. Rovněž jsou představeny nejznámější značky cigaret, které Philip Morris nabízí. Značná část práce se zabývá tabákovým průmyslem. Je mu věnována druhá kapitola práce. Velká pozornost je upřena na regulativní opatření tabákových výrobků, jejichž obsah je pro budoucí vývoj podniku klíčový. Stěžejní část práce je soustředěna do třetí kapitoly, která se zabývá analýzou pozice Philip Morris na trhu tabákových výrobků. Pro dosažení cílů práce je zde uvedena charakteristika tabákového trhu v ČR a jeho spotřebitelů, identifikace hlavních konkurentů, finanční analýza a SWOT analýza podniku. Závěrečná čtvrtá kapitola shrnuje hlavní poznatky a zabývá se perspektivami na trhu tabáku a budoucím vývojem společnosti.
Keywords: Philip Morris ČR; regulace tabáku; SWOT analýza; tabákový průmysl
Thesis title: The position of Philip Morris Company on the Czech market
Author: Kohoutová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Štemberk, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze, define and evaluate the position of Philip Morris Company on the Czech market. The work is divided into four main chapters. The first part is dedicated to the characteristics of Philip Morris, where the reader gets acquainted with the history and development of the company, its objectives and strategies. Also the best known cigarette brands that Philip Morris offers are presented. A considerable part of the work deals with the tobacco industry. It is devoted to the second chapter of the work. Close attention is focused on the regulatory measures of tobacco products, whose content is crucial for future development of the company. The mainstay is concentrated in the third chapter, which deals with the analysis of the position of Philip Morris on the tobacco market. To achieve the objectives of the work, the characteristics of the tobacco market in the Czech Republic and its consumers, identifying main competitors, financial analysis and SWOT analysis are stated. The final fourth chapter summarizes the main findings and discusses the prospects on the tobacco market and future development of the company.
Keywords: tobacco regulation; Philip Morris CR; tobacco industry; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2011
Date of submission: 10. 4. 2012
Date of defense: 7. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32569/podrobnosti

Files for download

    Last update: