Comparison of OEZ company strategy before and after takeover by Siemens

Thesis title: Komparace strategie firmy OEZ s.r.o. před a po začlenění do skupiny Siemens
Author: Faltusová, Ludmila
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Vlčková, Magdalena
Thesis language: Česky
Abstract:
Předložená bakalářská práce se zabývá porovnáním podnikové strategie společnosti OEZ před a po převzetí koncernem Siemens. V práci propojuji teoretické poznatky s praxí v podniku. Po důkladném představení obou společností se zabývám samotnou akvizicí a motivy k ní vedoucími. V další části jsou popsány a porovnány jednotlivé politiky marketingového mixu před a po převzetí. V poslední kapitole jsou zpracovány SWOT analýzy a pomocí jejich komparace zhodnocuji dopad akvizice na strategii podniku. Cílem mé práce je popsat, porovnat a zhodnotit situaci, ve které se podnik nacházel před akvizicí a ve které se nachází nyní. Hlavním přínosem je tedy zhodnocení akvizice s ohledem na popsané oblasti a také celkové zhodnocení pomocí SWOT analýz.
Keywords: SWOT analýza; akvizice; komunikační politika; porovnání; distribuční politika; cenová politika; výrobková politika; 4P; marketingová strategie; Siemes; OEZ
Thesis title: Comparison of OEZ company strategy before and after takeover by Siemens
Author: Faltusová, Ludmila
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Vlčková, Magdalena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis mainly deals with comparison of OEZ company strategy before and after the takeover by concern Siemens. Theoretical knowledge is interconnected with practice within the company. After the thorough introduction of both companies I deal with takeover itself and with motives, which resulted in the acquisition. In the next part, every particular policy of marketing mix is described and compared. In the last chapter, SWOT analyses are worked out and by their comparison I can evaluate the situation, in which the company was before the takeover and in which the company is now. The main contribution is the evaluation considering the described fields and also the general evaluation by SWOT analyses.
Keywords: Siemens; OEZ; acquisition; promotion; distribution; price policy; product policy; 4P; marketing strategy; comparison; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 11. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 10. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34725/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: