Strategy of Bruder Spielwaren GmbH when entering Czech market

Thesis title: Strategie firmy Bruder Spielwaren GmbH při vstupu na český trh
Author: Náměstková, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Krčál, Adam
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou strategie společnosti Bruder Spielwaren GmbH na zahraničních trzích, konkrétně i na trhu českém. Práce je rozdělena do několika částí, v úvodu představuji společnost, její produktové portfolio a zahraniční obchod. Stěžejní částí práce je marketingová strategie a SWOT analýza. Pomocí dotazníkového šetření se snažím ověřit znalost značky a spokojenost zákazníků.
Keywords: Bruder; mezinárodní obchod; SWOT analýza; marketing
Thesis title: Strategy of Bruder Spielwaren GmbH when entering Czech market
Author: Náměstková, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Krčál, Adam
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with strategy of Bruder Spielwaren GmbH when entering foreign markets, especially the Czech one. The thesis is divided into several parts. In the introduction there is a characterization of the company, its range of products and international business. The main part of my thesis deals with marketing strategy and SWOT analysis. I tried to check up on brand awareness in the Czech Republic by means of questionnaires.
Keywords: international business; SWOT analysis; marketing; Bruder

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 10. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33110/podrobnosti

Files for download

    Last update: