Marketing strategy of company Slévárna a modelárna Nové Ransko s. r. o. for the Czech and foreign markets, competitors comparison

Thesis title: Marketingová strategie firmy Slévárna a modelárna Nové Ransko s.r.o. na domácím a zahraničních trzích, srovnání s konkurencí
Author: Marková, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Lána, Ivo
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Slévárna a modelárna Nové Ransko, s. r. o. vyrábějící především odlitky z šedé a tvárné litiny na domácím a zahraničních trzích. Autorka práce srovnává strategii společnosti se strategiemi konkurenčních podniků. Zároveň je v práci popsán marketingový mix slévárny. Autorka vypracovala SWOT analýzu, která prověřila aktuální stav společnosti. Na základě SWOT analýzy jsou pak připojena doporučení pro zlepšení jejího marketingového prostředí.
Keywords: odlitky; srovnání s konkurencí; SWOT analýza; slévárna; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of company Slévárna a modelárna Nové Ransko s. r. o. for the Czech and foreign markets, competitors comparison
Author: Marková, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Lána, Ivo
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the marketing strategy of the foundry Slévárna a modelárna Nové Ransko, s. r. o. producing ductile and grey iron castings for both the Czech and foreign markets. A part of it is also devoted to the comparison of the company's and competitors' strategies. The second chapter is focused on the marketing mix of the foundry. The final part of the thesis includes the SWOT analysis of the company and contains the recommendations that could lead to an improvement of the marketing in the company.
Keywords: castings; comparison; SWOT analysis; marketing strategy; foundry

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 9. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 10. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32739/podrobnosti

Files for download

    Last update: