Strategic analysis of chosen company

Thesis title: Strategická analýza vybrané firmy
Author: Smrčková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je zpracování strategické analýzy pro firmu Heineken Česká republika, a.s., a to včetně analýzy marketingové komunikace a výzkumu povědomí o značce. Marketingová komunikace je zaměřena především na reklamu společnosti a je provedena i analýza výzkumu povědomí o značce pomocí dotazníkového šetření. Práce obsahuje úvodní teoretickou část, která se zabývá strategickou analýzou a marketingovou komunikací a výzkumem. V další části je charakterizován podnik Heineken Česká republika, a.s. Strategická analýza společnosti obsahuje makroekonomickou a mikroekonomickou analýzu, analýzu vnitřních zdrojů a schopností podniku, finanční analýzu a SWOT analýzu. Analýza marketingové komunikace je zaměřena na marketingový a komunikační mix společnosti, s důrazem na reklamu. V závěru je analyzován výzkum povědomí o značce.
Keywords: výzkum povědomí o značce; strategická analýza; Heineken Česká republika, a.s.; marketingová komunikace
Thesis title: Strategic analysis of chosen company
Author: Smrčková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to do strategic analysis for the company Heineken Česká republika, a.s. with marketing communication analysis and research on brand awareness. Marketing communication is focused on advertising. The research on brand awareness is done through a questionnaire survey. The first part focuses on theoretical basis, which contains strategic analysis, marketing communication and research. The second part describes company Heineken Česká republika, a.s. Strategic analysis contains macroeconomic and microeconomic analysis, analysis of internal resources and ability of the company, financial analysis and SWOT analysis. Analysis of marketing communication is devoted to marketing and communication mix of the company with focus on advertising. In conclusion of this thesis is analysis of research on brand awareness.
Keywords: strategic analysis; research on brand awareness; Heineken Česká republika, a.s.; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 6. 2011
Date of submission: 1. 6. 2012
Date of defense: 17. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33482/podrobnosti

Files for download

    Last update: