Building brand through social networks

Thesis title: Budovanie značky prostredníctvom sociálnych sietí
Author: Búza, Ján
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Jurek, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zameriava na problematiku budovania značky prostredníctvom sociálnych sietí. Jej cieľom je zoznámiť čitateľa s príležitosťami, ktoré sociálne siete ponúkajú a presvedčiť ho o ich dôležitosti. V prvej časti popisuje význam budovania značky a nové možnosti, ktoré firmy s príchodom sociálych médií získali. Neskôr sa zaoberá základnými charakteristikami týchto sietí a predpokladmi, ktoré musí spĺňať stratégia budovania značky, aby mohla v tomto prostredí uspieť. V záverečnej časti vykresľuje aplikáciu uvedených princípov na príklade spoločnosti Starbucks, ktorá patrí v oblasi prezentácie prostredníctvom sociálnych sietí k svetovým lídrom.
Keywords: Starbucks; sociálne médiá; Facebook; Twitter; sociálne siete
Thesis title: Budování značky prostřednictvím sociálních sítí
Author: Búza, Ján
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Jurek, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku budování značky prostřednictvím sociálních sítí. Její cílem je seznámit čitatele s příležitostmi, které sociální sítě ponoukají a přesvědčit ho o jejich důležitosti. V první části popisuje význam budování značky a nové možnosti, které firmy s příchodem sociálních médií získali. Následně se zaobírá základními charakteristikami těchto sítí a předpoklady, které musí splňovat strategie budování značky, aby mohla v tomto prostředí uspět. V závěrečné části vykresluje aplikaci uvedených principů na příkladě společnosti Starbucks, která patří v oblasti prezentace prostřednictvím sociálních sítí k světovým lídrům.
Keywords: sociální médiá; Starbucks; sociální síte; Facebook; Twitter
Thesis title: Building brand through social networks
Author: Búza, Ján
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Jurek, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on building brand through social networks. Its main aim is to present opportunities that arise from expansion of social networks and to persuade the reader about their importance for companies. The first part of the thesis is focused on importance of building brand and new possibilities that are now available for businesses. Later it covers basic characteristics of social networks and main conditions that have to be fulfilled in order for strategy to be successful. The last part describes application of these principles on the example of Starbucks that belongs to the most successful companies in building brand identity through social networks.
Keywords: Starbucks; social media; Twitter; Facebook; social network

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 2. 2012
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 15. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36095/podrobnosti

Files for download

    Last update: