An assessment of shopping atmosphere in two Starbucks coffee-houses

Thesis title: Posúdenie nákupnej atmosféry v kaviarňach spoločnosti Starbucks
Author: Chomová, Petronela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca hodnotí nákupnú atmosféru v dvoch vybraných retailových jednotkách spoločnosti Starbucks v Prahe. Konkrétne ide o kaviareň na Malostranskom námestí a o kaviareň na Václavskom námestí. Práca je rozdelená na tri časti. Teoretická časť vymedzuje pojem nákupná atmosféra, kritéria jej hodnotenia a metódy slúžiace na jej zhodnotenie. Druhá kapitola je venovaná bližšiemu predstaveniu samotnej spoločnosti. V praktickej časti sú obe jednotky porovnané dvoma roznymi metodami.
Keywords: Zákazník; Predajňa; Starbucks ; Nákupná atmosféra
Thesis title: Posouzení nákupní atmosféry v kavárnách společnosti Starbucks
Author: Chomová, Petronela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce hodnotí nákupní atmosféru ve dvou vybraných detailových jednotkách společnosti Starbucks v Praze. Konkrétně jde o kavárnu na Malostranském náměstí a o kavárnu na Václavském náměstí. Práce je rozdělena na tři části. Teoretická část vymezuje pojem nákupní atmosféra, kritéria její hodnocení a metody sloužící k její zhodnocení. Druhá kapitola je věnována bližšímu představení samotné společnosti. V praktické části jsou obě jednotky porovnány dvěma různými metodami.
Keywords: Starbucks; Prodejna; Zákazník; Nákupní atmosféra
Thesis title: An assessment of shopping atmosphere in two Starbucks coffee-houses
Author: Chomová, Petronela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the shopping atmosphere in two Starbucks retail units in Prague. In this work I investigate the coffee-houses on Malostranské Náměstí and Václavské náměstí. The work is divided in three parts. The theoretical part defines the concept of shopping atmosphere, its evaluation criteria and methods used to evaluate. The second chapter draws attention to closer performance of the company. In the practical part, the units are compared by two different methods.
Keywords: Starbucks; Store; Customer; Shopping atmosphere

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 12. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 15. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35166/podrobnosti

Files for download

    Last update: