Analysis of the internet marketing strategy of AIESEC

Thesis title: Analýza internetové marketingové strategie AIESEC
Author: Lačevová, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Vondráčková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití internetu v marketingu v konkrétní neziskové organizaci, AIESEC. Teoretická část práce obsahuje charakteristiku organizace AIESEC, jako neziskové organizace, a shrnutí specifik marketingu v neziskovém sektoru. Zároveň představuje roli a význam internetu v marketingu. V praktické části je věnována pozornost konkrétní pobočce studentské organizace, AIESEC Praha, a analýze využití internetových marketingových nástrojů. Na základě porovnání s konkurenčními organizacemi a jejich působení na internetu, jsou formulovány návrhy na změny u využívaných nástrojů.
Keywords: marketingová strategie; AIESEC; studentská organizace; nezisková organizace; internetový marketing; internet; marketing
Thesis title: Analysis of the internet marketing strategy of AIESEC
Author: Lačevová, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Vondráčková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the use of Internet in marketing, in a specific non-profit organization, AIESEC. The theoretical part contains the characteristics of AIESEC as a non-profit organization, and a summary of the specifics of marketing in the non-profit sector. It also presents the role and importance of Internet in marketing. The practical part is devoted to a particular branch of the student organization, AIESEC Prague, and analyzes its use of Internet marketing tools. Based on a comparison with competing organizations and their activities on the Internet, proposals for changes in the use of exploited tools are formulated.
Keywords: Internet; AIESEC; student organization; non-profit organization; Internet marketing; marketing; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 2. 2012
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 14. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36394/podrobnosti

Files for download

    Last update: