Analysis of usage of the internet in a language agency

Thesis title: Analýza využití internetu v jazykové agentuře
Author: Vyleťalová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slaba, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou využití internetu ve vybrané soukromé jazykové škole. První část práce je zaměřena na internetový vývoj a výhody a nevýhody, které internet pro firmy a zákazníky přináší. Velký důraz je kladen na jednotlivé druhy internetových reklam a podporu prodeje, které jsou součástí komunikačního mixu na internetu a pro jazykové školy představují jednu z možností, jak se na internetu prezentovat. V praktické části práce porovná konkrétní jazykovou školu s konkurenčními jazykovými agenturami. V poslední kapitole se bakalářská práce zabývá vyčerpávající analýzou využití jednotlivých internetových služeb, které vybraná jazyková škola aktivně využívá. Na závěr této analýzy práce zkoumá další návrhy v oblasti internetu, které by jazykové škole posílily konkurenceschopnost a rozšířily povědomí o značce.
Keywords: webové stránky; podpora prodeje; internetová reklama; jazyková škola
Thesis title: Analysis of usage of the internet in a language agency
Author: Vyleťalová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slaba, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with an analysis of usage of the internet in a selected private language agency. The first part is focused on internet development and advantages and disadvantages that come with personal internet usage and internet usage by companies. There is being put an emphasis on individual categories of internet advertising and sales support that represent a part of internet communication mixture and that stand for one of many possibilities of self-presentation of language agencies. Practical part of this thesis compares a concrete language agency with other competitive agencies. The last chapter deals with analysis of individual internet tools that selected language agency actively uses. Closing part of this analysis investigates other internet suggestions that could strengthen competitiveness and familiarity of the selected language agency.
Keywords: language agency; web pages; sales support; internet advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2011
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 14. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33764/podrobnosti

Files for download

    Last update: