The use of event marketing as a part of company's marketing communication

Thesis title: Využití event marketingu jako součásti marketingové komunikace společnosti
Author: Topičová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Šojdel, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využíváním event marketingu v rámci komunikační strategie společnosti OBO Bettermann Praha, která působí na trhu business-to-business v oblasti elektrotechniky. První část práce se věnuje problematice event marketingu z teoretického hlediska. Ve druhé části práce je nejprve představena společnost OBO Bettermann Praha a její marketingová komunikace. Následně je zkoumán vliv event marketingu, jehož hlavní pilíř v současné době tvoří divadelní večery, na vzájemné obchodní vztahy společnosti s jejími zákazníky a obchodními partnery. Průzkum je realizován pomocí kvantitativního internetového dotazování účastníků akcí a kvalitativního hloubkového rozhovoru s ředitelem společnosti. Výsledky průzkumu jsou zhodnoceny v závěrečné kapitole práce.
Keywords: dlouhodobé obchodní vztahy; event marketing; trh B2B; event; divadelní večery; komunikační strategie; agentura MMC Praha ; OBO Bettermann Praha
Thesis title: The use of event marketing as a part of company's marketing communication
Author: Topičová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Šojdel, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the use of event marketing in the communications strategy of OBO Bettermann Praha which operates in business-to-business market in electrical engineering. The first part looks into event marketing from a theoretical point of view. The second part firstly introduces the company OBO Bettermann Praha and its marketing communications. Subsequently is the influence of event marketing on the company's business relations with its customers and business partners explored (currently the main pillar are theater evenings). The survey is conducted by online quantitative questioning of event's participants and qualitative in-depth interview with the director of the company. The survey results are evaluated in the final chapter of the thesis.
Keywords: theater evenings; B2B market; event marketing; agency MMC Praha; OBO Bettermann Praha; long-term business relationships; communication strategy; event

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 11. 2011
Date of submission: 15. 5. 2012
Date of defense: 22. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34608/podrobnosti

Files for download

    Last update: