Business strategy for the Chinese market - an example of Coca-Cola HBC

Thesis title: Podnikatelské strategie pro čínský trh - příklad společnosti Coca-Cola, HBC
Author: Kyselová, Karolina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá podnikatelskou strategií na čínském trhu, která je přiblížena konkrétním příkladem podnikatelské strategie společnosti Coca-Cola. Vzhledem k šíři tématu není obsahem celková podnikatelská strategie zmíněné společnosti, ale společenská odpovědnost, která je třetím pilířem zmíněné strategie. Cílem práce je porovnat díky hodnotám a nastavení společenské odpovědnosti společnosti Coca-Cola aktuální situaci na čínském trhu a postoj tamní vlády k hlavním problémům této oblasti. První kapitola je věnovaná ekonomickému růstu a současnému hospodářskému vývoji Číny, který je poznamenán celosvětovou finanční krizí. V souvislosti s udržitelným rozvojem společnosti Coca-Cola je třeba zmínit úmluvy a závazky, které pro zemi vyplývají ze členství v organizaci ILO. Této problematice se věnuje druhá kapitola. Poslední kapitola přibližuje podnikatelskou strategii společnosti (základní pilíře včetně strategie "4A") se zaměřením na zajištění dlouhodobě udržitelného růstu. Tyto informace slouží nejenom pro přiblížení podnikatelské strategie společnosti, ale i pro možné srovnání přístupu vlády se skutečným stavem v zemi.
Keywords: udržitelný růst; Čína; podnikatelská strategie; Coca-Cola
Thesis title: Business strategy for the Chinese market - an example of Coca-Cola HBC
Author: Kyselová, Karolina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the business strategy in the Chinese market, which is introduced a concrete example of the business strategy of Coca-Cola. According the breadth of the topic there is not included the overall business strategy of mentioned company, but corporate social responsibility, which is the third pillar of the strategy. The aim is to compare by values of social responsibility and setting the Coca-Cola's current situation on the Chinese market and local governments attitude to the main problems of this area. The first chapter is describe the economic growth and current economic development of China, which is marked by the global financial crisis. In the context of sustainable development of Coca-Cola is worth mentioning the Convention and the obligations arising from the country for membership in the ILO. This issue is devoted to the second chapter. The last chapter describes the business strategy (including the basic pillars of the strategy "4A"), with a focus on ensuring sustainable growth. This information is used not only to approach the business strategy, but also for possible access to government compared with the real situation in the country.
Keywords: sustainable growth; China; Coca-Cola; business strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 22. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33337/podrobnosti

Files for download

    Last update: