Proposal of the changes to L´Oréal anti-wrinkle cream marketing strategy

Thesis title: Návrh změn marketingové strategie krémů proti vráskám společnosti L´Oréal
Author: Macejová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Havlová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce, kterou jsem vypracovala, má za cíl návrh změn marketingové strategie krémů proti vráskám značky Garnier. V teoretické části jsou zpracovány odborné prameny, které pojednávají o strategickém marketingu a plánování, popisují blíže marketingový výzkum a věnují se marketingovému mixu, jeho jednotlivým částem a trendům. Praktická část popisuje a analyzuje trh s pleťovou péčí a krémy proti vráskám a následně představuje značku Garnier. Podrobně jsou rozebrány dva marketingové výzkumy, které se věnují především řadě UltraLift od Garnier. Na základě tržních dat a zjištění marketingových šetření jsou stanoveny marketingové cíle a akční programy pro následující období.
Keywords: marketingový mix; marketing; Garnier
Thesis title: Proposal of the changes to L´Oréal anti-wrinkle cream marketing strategy
Author: Macejová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Havlová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
Target of the diploma thesis is to set the proposals for Garnier anti-wrinkle care marketing strategy. The theoretic part of the thesis deals with strategic marketing and planning, desribes marketing research in detail and is also focused on marketing mix and its concrete parts and trends. Practical part desribes and analyses skin care market and anti-wrinkle cream category and subsequently presents Garnier brand. Attention is paid to two marketing studies which are focused on Garnier brand in detail. Marketing goals and action programmes are set according to market data and study learning.
Keywords: marketing; marketing mix; Garnier

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 5. 2011
Date of submission: 15. 12. 2011
Date of defense: 22. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32202/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
    Last update: