Specifics of marketing communication on German market

Thesis title: Specifika marketingové komunikace na německém trhu
Author: Kronusová, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Fořt, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je charakterizovat specifika marketingové komunikace na německém trhu a zjistit, zda a v jaké míře tato specifika vykazuje marketingová komunikace společnosti Nordsee v Německu. Cílem práce je také analyzovat a odůvodnit odlišnosti marketingové komunikace Nordsee na německém a českém trhu. Teoretický základ práce je obsahem prvních dvou kapitol, které definují marketingovou komunikaci, zabývají se především komunikačním mixem, komunikačními cíli a procesem komunikace. Z teoretická část práce dále zahrnuje poznatky týkající se marketingové komunikace v multikulturním prostředí. Je zde definována kultura a je charakterizována kulturními dimenzemi dle díla Geerta Hofstedeho. Následující část je zaměřena na specifika mezinárodní marketingové komunikace. Třetí kapitola analyzuje marketingové prostředí a marketingovou komunikaci v Německu. Poslední kapitola je věnována konkrétním aktivitám marketingové komunikace společnosti Nordsee, a to jak v Německu, tak v České republice.
Keywords: marketingová komunikace; mezinárodní marketing; gastronomie; Německo
Thesis title: Specifics of marketing communication on German market
Author: Kronusová, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Fořt, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to capture the specifics of marketing communication on the German market and get to know whether the marketing communication of Nordsee company is characterized by these specifics. The aim is also to analyse and give reasons of the differences of marketing communication of Nordsee on the German and Czech market. First two chapters create a theoretical basis of the thesis. These two chapters define marketing communication, and deal mainly with communication mix, targets and process. The thesis includes also knowledge of marketing communication in multicultural environment. The culture is defined here and characterized by the cultural dimensions of Geert Hofstede. The next part aims at the specifics of international marketing communication. The third chapter analyses the marketing environment and marketing communication in Germany. The next chapter shows concrete activities of marketing communication of Nordsee company both at the German and Czech market.
Keywords: international marketing; gastronomy; Germany; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 11. 2010
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 22. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28578/podrobnosti

Files for download

    Last update: