Marketing strategy analysis of E.ON corporation

Thesis title: Analýza marketingové strategie společnosti E.ON
Author: Němcová, Andrea
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat současnou marketingovou strategii společnosti E.ON a na základě zjištěných dat navrhnout možná zlepšení. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny důležité pojmy, jako je marketing, marketingové prostředí a marketingová strategie. V praktické části je představena společnost E.ON Energie, a.s., je zde charakterizován trh s elektrickou energií a jeho specifika, zákazníci společnosti E.ON Energie, a.s. a též její konkurenti. Dále jsou v této části rozebrány nástroje marketingového mixu a sestavena SWOT analýza společnosti. Na konci práce je provedeno zhodnocení a doporučení na zlepšení současné marketingové strategie.
Keywords: marketingový mix; elektřina; SWOT analýza; marketingová strategie; E.ON; energetika
Thesis title: Marketing strategy analysis of E.ON corporation
Author: Němcová, Andrea
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse the current marketing strategy of E.ON corporation and on the basis of the data I have gathered I suggest possible improvements. This thesis is divided into two parts -- theoretical and practical. Important terms (such as marketing, marketing surroundings and marketing strategy) are explained in the theoretical part. The practical part focuses on introduction of E.ON Energie, a.s., description of the electricity market and characterization of customers of E.ON Energie, a.s. and its competitors. In this part marketing mix instruments are also examined and the SWOT analysis is set out. The end of this thesis deals with evaluation of and recommendations for improvements of the current marketing strategy.
Keywords: power industry; electricity; SWOT analysis; marketing mix; marketing strategy; E.ON

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 11. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 24. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33931/podrobnosti

Files for download

    Last update: