Marketing strategy of the company Haas Fertigbau on the foreign markets

Thesis title: Marketingová strategie firmy Haas Fertigbau s.r.o. na zahraničních trzích
Author: Strolená, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Volf, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
Základním cílem této diplomové práce je představení společnosti Haas Fertigbau s.r.o., která se zabývá výstavbou dřevostaveb a následné vytvoření marketingové strategie. Práce je členěna do tří hlavních částí. V první části této práce dochází k analyzování současného stavu dřevařského průmyslu a stavebnictví, což jsou obory, které jako každé jiné byly postiženy světovou hospodářskou krizí. V další části dochází k představení mateřské společnosti Haas Fertigbau a poté k podrobnějšímu popisu společnosti Haas Fertigbau s.r.o., která sídlí v Chanovicích. Poslední kapitola představuje praktickou část této práce. Obsahuje částečné přiblížení stávající marketingové strategie, návrh kompletní marketingové strategie a řadu doporučení, kterými by se management firmy mohl v budoucnosti inspirovat.
Keywords: Haas Fertigbau; Rodinné domy; Marketing; Sřevostavby; Marketingová strategie; Stavebnictví
Thesis title: Marketing strategy of the company Haas Fertigbau on the foreign markets
Author: Strolená, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Volf, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this thesis is an introduction of the company Haas Fertigbau, which is concerned with construction of wooden houses and after that making of a marketing strategy. This thesis is diveded into three main parts. In the first part of this thesis is analyzed the current situation of the timber industry and of the building. These two fields that like every others were affected by the global economic crisis. In the next part it is introduced a parent company Haas Fertigbau and afterwards there is in great detail described the company Haas Fertigbau based in Chanovice. In the last chapter there is a practical part of this thesis. It contains a partial approximation of the current marketing strategy, a proposal for a comprehensive marketing strategy and a number of recommendations which could be an inspiration for the company into the future.
Keywords: Family houses; Haas Fertigbau; Building; Wooden houses; Marketing strategy; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2011
Date of submission: 5. 5. 2012
Date of defense: 23. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33109/podrobnosti

Files for download

    Last update: