The marketing communication strategy for athletics meeting ,,Grand Prix Ústí nad Labem‘‘

Thesis title: Strategie marketingové komunikace pro lehkoatletický mítink "Velká cena Ústí nad Labem"
Author: Solcerová, Olga
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce bylo vytvoření nové komunikační strategie pro atletický mítink Grand Prix Ústí nad Labem a tím zajištění vyšší účasti publika. První část diplomové práce je soustředěna na teoretická východiska s důrazem na marketingovou komunikaci a její odlišnosti v rámci zaměření na sport a dále k vývoji efektivní komunikace za pomoci nástrojů komunikačního mixu. Druhá část této práce je věnována historii a současnosti atletiky v Ústí nad Labem a historii Grand Prix Ústí nad Labem. Ve třetí části této práce popisuji současné fungování atletického mítinku, jeho organizační strukturu, finanční stránku a dosavadní komunikační strategii. Čtvrtou částí je samotný výzkum prováděný prostřednictvím dotazníků. Výsledky dotazníkového šetření a pozdější výstupy z SPSS napomohly k vytvoření páté části, ve které je navrženo nové zaměření komunikační strategie atletického mítinku -- billboardy, vstupné, televizní reklama, zlepšení internetové komunikace apod., které by mělo napomoci zvýšení účasti veřejnosti na samotném mítinku Grand Prix Ústí nad Labem.
Keywords: Sport; Komunikační strategie; Komunikační mix; Dotazník; Grand Prix Ústí nad Labem
Thesis title: The marketing communication strategy for athletics meeting ,,Grand Prix Ústí nad Labem‘‘
Author: Solcerová, Olga
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis was to create a new communications strategy for the athletics meeting called Grand Prix Ústí nad Labem, thereby ensuring greater participation of the audience. The first part of this thesis is focused on the theoretical background with an emphasis on marketing communication and it's differences in the focus on sport and the development of effective communication using the tools of the communication mix. The second part of this work is devoted to the history and present of the athletics in Ústí nad Labem and the history of Grand Prix Ústí nad Labem. The third part of this thesis describes the current operation of the athletic meeting, it's organizational structure and financial aspects of the existing communication strategy. The fourth part is the actual research conducted through questionnaires. The results of the survey and additional outputs from SPSS helped to create the fifth part, the part which is designed to refocus the athletic meeting communication strategy -- billboards, tickets, TV commercials, to improve Internet and Internet forums communications, etc., which should help increase public participation in the actual Grand Prix meeting Ústí nad Labem.
Keywords: Questionnaire; Grand Prix Ústí nad Labem; Sport; Communication mix; Communication strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 2. 2012
Date of submission: 25. 8. 2012
Date of defense: 29. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36389/podrobnosti

Files for download

    Last update: